torsdag 30 augusti 2012

Kartlägger

Hola! Som bäst håller jag på och försöker kartlägga mitt liv de närmaste veckorna, alltså reda ut min läseordning. Behöver beställa tid till frissan för nästa vecka så jag försöker hitta möjliga tider. Annars kunde jag väll ge fan i när jag går i skolan, haha. Sedan håller jag också på och surfar om resor lite närmare hem som man möjligtvis kan tänkas åka endast en vecka till. It's time for Africa?

Förresten, en sak jag funderat över. Har hört någonstans att grodor är utrotningshotade i Finland men hur kommer det sig då att de finns typ överallt på sena kvällar och tidiga morgnar? Då jag cycklade hem från jobbet härom dagen fick jag åka slalom mellan grodorna och kisa med ögonen i skymningen för att inte missa någon och mangla ner den. Det finns ju hundratals mitt på vägen bara på en kort sträcka! Är det här alla individer infinner sig just nu eller hur kan de då vara utrotningshotade?

När man riktigt tänker efter är det ju ganska klart. Inte undra på att de är utrotningshotade så självmordiska som de är. Sitta nu mitt på vägen i mörkret med hela familjen med sig.

Och när man riktigt tänker efter lite till finns det ju faktiskt både grodor och paddor. Det enda som skiljer dem åt på utseendet är ju de där små vårtorna och så noggrannt tittade jag inte efter. Kanske jag såg bara paddor?

Grodan jag brydde mig om att fota var i alla fall en padda, kanske det låg något i det jag sa till sist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)