lördag 11 augusti 2012

Alko

Ska vara på jobb om 20 minuter men tänkte hinna skriva ett litet inlägg hit ändå. Har blivit hopplös med att starta way too sent till det här jobbet också, liksom till alla andra jobb jag haft. Varje gång jag stressar till jobbet 5 minuter senare än jag planerat starta tänker jag att jag ska skärpa mig men here we go again.

Jag ska antagligen ut till stugan senare ikväll och därför har jag varit och handlat nu före jobbet så att jag kan åka ut så snabbt som möjligt sen. Var också till Alko och köpte vin. Annars brukar jag alltid köpa vitt vin men jag tänkte att omväxling förnöjer så jag tog ett rött idag i stället. Var helt ute och seglade i den röda hyllan då ett butiksbiträde kom och frågade om jag behöver hjälp. Jag gillar hur man alltid försöker säga det man söker efter så sofistikerat som möjligt då man söker viner. Inte "ett vin som int blir äckligt efter ett glas, så att man kan dricka hela flaskan på en kväll och bli ordentligt full och int över 10 euro" utan "ett relativt sött sällskaps vin med över 10% alkoholhalt i den lägre prisklassen". Eller e de bara jag som gör såhär? En gång kände jag inte för att släta till det utan drog den ärliga meningen och biträdet var riktigt hjälpsamt ändå, "ta nu int dedär i alla fall, de e bara skit. Ta de här i stället".

Jaja, off to work i go! Ha en underbar lördagkväll everyone! En av dom sista sommar lördagarna, minns det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)