torsdag 23 augusti 2012

Dröm går i kras?

Ni vet ju att jag och Peppe planerat att resa utomlands i vinter igen. Jag har inte sett några andra hinder än pengar framför oss och nu då det verkar ha ordna sig i och med att jag hittade jobb för också augusti har jag redan i mitt huvud varit på väg till solen. Inte fören jag såg vårt studieprogram förstod jag att det iår inte endast sku handla om pengar.

Efter jullovet, då vi fortfarande sku vara i värmen, börjar vi ett labb och labb kan man inte vara frånvarande från på något sätt. Det blir liksom att fundera på ifall det är värt att skjuta upp labbet ett helt år och då hoppas att det passar in i schemat. Känns lite riskabelt med tanke på att jag sku skjuta upp det till det sista året så sku jag inte med säkerthet få det att passa in då sku de kanske innebära ett till studieår och det, är inte en resa värd.

Ett annat allternativ sku ha varit att åka iväg före julen, fara den åttonde och vara till baka den tjugoandra men också det sket på sig på grund av en kurs vi har med närvaroplikt som håller på förbi den åttonde. Och så sku de ju ha vari lite tråkigt att gå miste om hela juletiden.

Vi kunde ju förståss åka iväg efter julen och vara utomlands över nyåret och fram till att skolan börjar. Det sku ju vara det säkraste allternativet men då är igen resorna helt sjukt mycket dyrare då ju alla vill iväg. Är det sen värt att betala ca. 300 euro mera för resan eller sku vi helt enkelt borde ta en kortare resa någonstans närmare?

Nu försöker jag stänga in mina funderingar i en box och slänga iväg boxen så långt som möjligt så att jag inte blir allt för depressiv ifall vi inte kommer iväg, just nu håller tankarna bara på och mal inom mig hela tiden.

Take me back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)