tisdag 1 april 2014

Hola!

Jag ligger hemma i mitt anlätes svett och hostar, snyter mig och försöker läsa på tent. Går inte riktigt bra det där sistnämnda men försöka måste man. Vilken tur endå att jag blev sjuk först efter Pampas för det var awesome!! Och det hade jag absolut inte velat gå miste om. Vi hade så kul hela helgen med Jennie och Sara och även de andra vi festade med. Inget går ju upp mot första året vi var på Pampasnationaldagar men detta år vågar jag nästan påstå kom nära i alla fall. Tack också till Sofie som var snäll nog att låta oss sova hos sig även om hon hade en miljon andra saker att stressa över då hon ju tillhörde gruppen av fem som styrt ihop hela festen. Och hur bekvämt vi sov dessutom, låg i sängen igår och kunde inte somna, jag hostade, harklade, snöt mig, svettades och längtade tillbaka till Saras otroligt sköna luftmadrass. Lovar att jag hade somnat snabbare om jag fått ligga på den i min sovsäck haha.

Andra höjdpunkter, förutom sänggående i helgen var fredagens förfest, lördagens sillis och lördagens förfest med utegång. Vi kom ju rätt så sent fram på fredagen, först en sju-åtta tiden så vi lagade oss klara för kvällen snabbt som satan och begav oss sedan ut på stan för att hitta någonstans att börja festa. Jennie hade blivit bjuden till en förfest som vi trodde vi sku gå på enda tills vi la in adressen på GPS och den visade en halvtimme gåendes. Då försökte vi komma på något annat allternativ tills vi insåg att vi nog helst alla sku gå dit endå. Vi sket alltså i vår low-budget och tog taxi, och bra det för där var det hur kul som helst. Senare ute i baren, eller shoppingcentret då var festen ordnades dansade vi, minglade vi och hade det kul. Dr. Bombay som uppträdde var inget att hänga i julgranen, det gick tillochmed rykten om att han var en utklädd Janne Grönroos men det förstörde inte fiilisen alls. Som någon också sa så inte fan hade man orkat lyssna på honom längre än under de fyra hela låtar han spelade heller, haha.

Vi hade bestämt redan på fredagen med flickorna att vi iår korkkar våra första drickor genast på lördag morgon och det gjorde vi också i skillnad till tidigare år. Det gick hur bra som helst och vi fortsatte dricka under hela dagen. Efter sillisen och att vi lagat oss klara begav vi oss genast ut på stan och satt en stund på torget och söp innan vi for till Fanny och hennes studiekompisar på förfest i Omenahotelli. Där hade vi hur kul som helst och vårt val av bar till kvällen kan jag inte säga att var något annat än lyckat. Vi for till O'malleys var vi såg en hel del bekanta och fiilisen var på topp. Tackar gudarna att vi inte valde att köa typ fem timmar till Ollis då allt det där fanns att tillgå utan något som helst köande.

Märker att detta blev ett rätt så långt inlägg men vad kan man. En lyckad helg med goda vänner!!!

Framme i Pampas, fiilisen på topp!

Harassa Janne Grönroos för en bild ihop, Mikis idée, inte min haha.

Väntar på buss till sillisen med våra första drickor i handen, whoop!

Förfest på Omppu!

Vårt andra hem och Fanny med hennes studiekompisar. Fiilisen på söndag, aldrig mera Hese. Fiilisen redan på måndag, mmm... Heseee <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)