lördag 26 april 2014

Piss

Jag tror faktiskt jag har varit så dum att jag fått underkänt i en tent jag tagit nyss. Resultaten borde ha kommit igår men jag har inte fått något, vilket starkt tyder på att jag inte kom igenom. Det förvånar mig egentligen inte heller, kändes inte så värst bra då jag tog tenten men hoppades gjorde jag ju för det. Så dumt av mig, det var egentligen inget svårt ämne men jag tänkte att tenten skulle vara så lätt att jag inte läste ordentligt och så hade läraren dessutom valt just de sämsta frågorna för mig. Ifall jag blev underkänd är det inte alltför farligt, jag blir bara inte färdig med de första utan några veckor efter. Om jag klarar tenten på nästa försök då vill säga. Besked av kandin ska vi få nästa vecka, hoppas nu den sku vara klappad och klar i alla fall. Idag och imorgon ska jag läsa fullt (hoppas jag) på nästa tent.

Igår hade jag och Sara, som ju båda fyllt år här nyligen bjudit hem våra studiekompisar till mig var vi bjöd på trerätters. Jag hade lagat efterrätten, som var en aftereight kaka i förtid och Sara huvudrätten som var en jätte god lasagne med kyckling. Förrätten lagade vi tillsammans just innan gästerna kom och det blev bruschetta, alltid lika enkelt och alltid lika gott. Till lasagnen hade Sara lagat en sallad. Allt i matväg vågar jag påstå blev väldigt lyckat och även så resten av kvällen. Chill i goda vänners sällskap. Gläder mig också att jag tog mig i nackskinnet och diskade undan alla kärl igår natt så att vi idag fick vakna till ett prydligt kök. Ingen bild från igår men kan ni gissa vad jag fick av dem till födelsedagspresent?

Tog ett tag innan jag fattade men då jag väl gjorde det visade sig att vara en väldigt uppskattad present :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)