torsdag 3 april 2014

Leijonasydän

Idag har jag bara den här dagen på mig mera att läsa till morgondagens tent. Började läsa redan förra veckan men hade då tänkt att jag sku läsa och satsa först påriktigt den här veckan. Det är så som jag är, skjuter alltid upp allt så länge det går. Hade dock inte räknat med att jag sku vara sjuk hela den här veckan. Jag menar visst kan man läsa även om man är sjuk men då huvudet väger ett ton är det inte enkelt. Jag har nog inte läst alls tillräckligt ännu vilket gör mig rädd. Idag måste jag koncentrera mig till max, vilket inte borde vara allt för svårt med en tolv timmars nattsömn bakom mig, haha.

Igår bestämde jag och Peppe oss för att ha dejt klockan åtta hos oss. Känner ibland att det är enklare att koncentrera sig på sitt då man på förhand bestämmer en tid då man ska sluta läsa och ägna sig åt den andra. Då klockan slog åtta och det blev dejt time, slutade vi med vad vi hade för oss och for till Makuuni för att hyra film. Vi hyrde Leijonasydän, en finsk film som berättar om en finsk man som är ny-nazist och blir förälskad i en vanlig finsk kvinna som senare visar sig ha en mörkhyad son. Hade hört en del om filmen förut men riktigt som jag trodde var den endå inte. Den var kanske bättre, eller galnare. Hursomhelst tyckte jag filmen var riktigt bra och rekommenderar den för alla, rörande på sitt sätt, fjantig på sitt sätt och rolig på sitt sätt. Nog den bästa finska filmen jag sett på länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)