fredag 18 april 2014

Påsk

Hemmet vårt har dragit på sig sin påskskrud. Brukar inte pynta så mycket till påsk annars men då ja fick gäster igår tänkte jag att det skulle vara kul. Att sedan alla gäster hade med sin en varsinn påskblomma la ju pricken på iet.

Allt jag bakade igår förutom småbrödena och pajen blev katastrof. Browniesarna och cheesecaken, en skam för mig och min släkt. Cheesecaken stelnade inte alls tillräckligt trots att jag haft den i kylskåpet mycket längre än de minst sex timmar det stod i receptet och browniesarna var en enda smet-klönt. Hade dem i ugnen precis så länge som det stod i receptet och kanske lite längre tillochmed. Gästerna måste nog ha trott att jag hällt smeten rakt i serveringsfatet och lagt fram det. Tur smakade i alla fall cheesecaken helt gott fast den såg ut som stryk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)