torsdag 3 april 2014

Skatteåterbärning

Såg en status på facebook angående skatteåterbärning, vilket alltid är ett säkert tecken på att ens egna deklaration är på kommande med posten inom kort. Då posten kom idag rusade jag till dörren för att se om min kommit och där fanns mycket väl en deklaration. Peppes. Bläh.

Jag har aldrig haft något hum om vad som är att vänta och likaså iår, kan bli återbäring men kan också bli restskatt. Förra året fick jag en hel del i återbäring vilket också är varför jag så ivrigt väntar på besked iår. Samtidigt anar jag också ont, det har kännats som att jag haft en lite för god ekonomi iår. Så om inte skatteverket vill ha mina pengar, då måste jag nog hamna betala tillbaka studiestöd, eller värst både och. Känns för bra för att vara sant med råd till både en Thailands resa i vinter och en kommande Greklands resa utan att ha jobbat desto mer vid sidan om studierna.

Jag säger såhär nu men mittiallt kan jag få tillbaka hur mycket som helst i skatteåterbäring då jag verkligen inte har någon koll. Någon kunde lätt lura mig på alla mina pengar, jag litar helt enkelt på vad som sägs. Med väntan på morgondagens post!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)