torsdag 15 maj 2014

Torsdag

Hola! Torsdag idag och samtidigt min fjärde och sista dag av detox kuren jag hållit på med. Har sedan den nya veckan börjat inte ätit några mjölkprodukter, inget socker, inget raffinerat mjöl och inget rött kött. Har i stället ätit ägg, sallad, höna, havreflarn, frukter och bär. Samt druckit en hel del vatten och även te. Egentligen är det väll inte så svårt men sku aldrig i livet bara äta såhär hela tiden, älskar mat och tycker att lagom av allt är bäst. Men det gör alla som de själva tycker.

Varför min detox blir så kort som fyra och kanske en halv dag är för att de blir veckoslut imorgon och jag antingen är påväg ut till stugan eller på Najadens öppning. Najadens öppning involverar alkohol, vilket knappast är renande och stugan livsnjutning med god mat i allmänhet. Känner dessutom att jag efter de här dagarna ska få belöna mig ordentligt, vilket är helt fel tankesätt. Ska verkligen kämpa för att imorgon inte gå loss på allt onyttigt i matbutiken.

Idag är jag ledig (jobbade både igår och i förrgår) och förhoppningsvis står länk, blodgivning och bikinishopping på schemat för idag... men man blir ju så lat. Såg ett otroligt klipp om en katt som räddar en lillkille nyss, grät nästan för hur stolt jav blev över katten. Kattälskare som jag är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)