fredag 16 maj 2014

Loppmarknad

På sistone har jag verkligen gått crazy med mitt shopping. Jag har köpt och köpt och köpt. Det är som tur inte riktigt lika illa som det låter eftersom den största delen av mitt shoppandes ägt rum i loppisar. Igår då jag höll på och vek in kläder i klädskåpet som kommit från byket greps jag dock av en snabbt övergående panikskänsla. En känsla av att jag har allt för mycket kläder och håller på att drunkna i dem. Usch, jag hatar verkligen att ha för mycket kläder. De blir bara skrynkliga och äckliga då de måste trängas in i skåpet, tillochmed de kläder som jag har att hänga blir skrynkliga då de hänger alldeles för tätt. Men det är ju så svårt att göra sig av med. Man tänker alltid att "tänk om man endå vill ha på sig det här nångång?" eller också har man goda minnen fästa vid kläderna. Igår blev jag dock riktigt stolt över mig själv då jag la alla dessa tankar åt sidan och med kall hand började rensa. Det blev en helt okej stor hög faktiskt så det är bra. Nu måste jag bara behärska mig från att genast springa iväg till något loppis och fylla upp tomtummen.

Nedan ser ni två av mina senaste kläd-fynd. Älskar dem!

Röd klänning som jag eventuellt ska ha på mig ikväll om det blir Najadens säsongsöppning. 3,50 €

En blommig, väldigt tunn bomber jacka som högst troligt ska få komma med till Grekland. 4 €

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)