torsdag 8 maj 2014

Regn och rusk

Fyfan vilket pissigt väder det är idag. Hade lagt väckarklockan på i god tid så jag sku hinna ta en morgonlänk innan min tent som flyttades från igår tills idag men då väckarklockan ringde hörde jag regnet smattra mot fönstet. Bestämde mig alltså för att trycka på snooze och vända sida. Då jag hade snoozat upp alla mina möjliga fem gånger steg jag med möda upp och tog tag i dagen. Svor för mig själv lite att jag blivit tvungen att ta tenten idag i stället för igår och därmed blivit tvungen att ta mig ut i det äckliga vädret. Då jag annars högst troligt bara parkerat vid soffan för mesta delen av dagen.

Senare idag märkte jag dock att fru Fortuna fortfarande stod på min sida då jag efter många om och men bestämde mig för att gå raka vägen hem efter tenten i stället för att ta mig den långa vägen till Werkelins arbetsrum för att fråga var mina Allmän kemi studiepoäng dröjer. Nyss när jag kom hem och satt mig vid datan för att i stället skicka ett mejl åt honom hade jag nämligen fått ett mejl av honom. Att han nu hade uppdaterat flera resultat in i Sture och mycket väl, då jag öppnade minSture fanns de där, hela åtta nya, mödosamma studiepoäng. Tänk att jag nästan gått hela den långa vägen till honom i regnet i onödan. Vilken tajmning! Just nu har jag 174 studiepoäng av de 180 som krävs för min kandidat. Allt som fattas är sex poäng för kandidatavhandlingen som jag fortfarande väntar att få feedback för.

Kände mig som värsta skogsmullen idag då jag traskade iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)