torsdag 15 maj 2014

Elsas mode

Jag läste just slut första boken om Elsas mode, en serie av böcker skrivna av Sofi Fahrman. Jag har inte hört något gott om böckerna, tvätom har en vän till mig sagt att de är rätt så tråkiga och dåligt skrivna. Men jag läser Sofi Fahrmans blogg alltid nu som då och tycker om henne så pass att jag inte kunde motstå att köpa två av böckerna då jag såg dem för en euro styck på ett loppis. Tja, vad ska man nu säga, en helt okej feelgood bok men absolut inget jag skulle rekommendera för någon och faktiskt, dåligt skrivet på vissa ställen med stavfel och sånt. Sen tycker jag också det var otroligt pinsamt av henne att skriva saker som "Hugo fick sitta vid det finaste bordet längst in till värdparet och hans bordsdam, ingen mindre än it-tjejen Sofi Fahrman. Borde man bli svartsjuk?" Jag menar haha, vem skriver så om sig själv? Nåja, blev i alla fall på väldigt gott humör av det ack så smöriga men ack så lyckliga slutet. Och nu måste jag väll medge att jag knappt kan vänta tills kvällen då jag får börja läsa den andra boken och veta hur historian fortsätter, haha.

Med den här boken började jag vad som kommer att bli min läslus-sommar nummer ett. Ska läsa otaliga böcker! Ligga i hängmattan och läsa, sola och läsa, ligga i sängen och läsa och sitta vid brasan och läsa. Underbart är livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)