lördag 10 maj 2014

Lördag

Människor (jag) är fan dumma. Igår var jag och Peppe till Ikea där vi också åt. Jag hade längtat efter deras krokantkaka i veckor så jag tog också efterrätt. Då vi var hemma igen öppnade Peppe en chipspåse och hällde över i en skål. Jag hade ju fått dagens goda redan, köttbullar med franskisar och kaka till efterrätt så jag hade lätt kunnat stå över. Vad jag i stället gjorde var att jag mumsade som besatt i mig havla skålen och åt ännu en glass på det. Efteråt fick jag lite ångest, en glass och en halv påse chips liksom? En näve kunde inte ha räckt? Fick förståss dessutom som väntat väldigt ont i magen. Vad hade jag förväntat mig? Att man gör det där åt sig själv gång på gång på gång och aldrig lär sig. Somnade med sjuk mage för att jag inte kunnat sluta äta tills jag fick ont. Sjukt. Värsta var väll ändå imorse, då magontet gått över och jag öppnar köksskåpet då jag håller på att förbereda frukost. Där, på översta hyllan ligger vad som är kvar av Peppes chipspåse som jag inte längre trodde existera. Min reaktion efter gårdagens magont "Mmm! Chips! Fan vad gått! Vi åt sen heller tydligen inte upp hela påsen igår! Månne man sku smaka?" För helvete Emma. Nu får det räcka!

I Ikea handlade vi inte något desto intressantare. Lite prylar som köksknivar och backar till stugan bara. Peppe sku egentligen ha köpt kuddar till sin nya båt men de han ville ha var slut i vårt Ikea. Någon påväg till något annat Ikea än det i Reso här inom kort?

HAHAHA stämmer så bra in på mig och min uppväxt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)