tisdag 17 juni 2014

Söka jobb

Ni vet hur jag hela vintern sa att jag ska börja jobba ordentligt i höst sen, efter augusti. Ja, den börjar ju närma sig med stormsteg nu hela hösten och ett jobb kommer ju knappast bara att trilla ner från himlen i mina händer så det börjar va dags att börja leta. Hittills har jag inte stött på så mycket av intresse (synd att jag inte bor i Lappland) men fyllde faktiskt i en ansökan idag i alla fall och ska möjligen fylla i en annan imorgon. I bägge ansökningar bad de en dock att fylla i löneönskan. Helt absurt, jag har ingen aning om vad jag ska tänkas kunna be. För den ena ansökan fanns det ganska bra riktlinjer att följa på nätet men för den andra är det en helt annan femma. Det jobbet är nämligen inom läkemedelsförsäljningen. Jag sku i princip åka land och rike runt i min bil och berätta om mina produkter i apotek och sälja dem. Väldigt svårt att gissa sig till någon lämplig summa. Man är ju rädd att göra sig till åtlöje. Ber man för lite tänker nån att "hon måste vara väldigt desperat!" och ber man för mycket kan man mötas av hån "vem tror hon att hon är?". 2500 euro i månaden? Låter det professionellt? Vet ej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)