torsdag 12 juni 2014

Emma bakar

Låg och slötittade på Leila bakar en kväll. I avsnittet bakade hon något som hette "sticky buns" och som såg helt jätte gott ut. I flera dagar gick jag omkring och såg blöta dagdrömmar om dessa bullor fören jag idag bestämde mig för att baka dem. Jag har aldrig gjort det förut faktiskt, bakat något jag sett på tv men idag! Idag gjorde jag det. Har inte smakat på dem ännu för att jag väntar på att toppingen ska svalna men de ser väll helt okej ut. Förstås inget som på tv men lite ditåt i alla fall. Vad som harmar mig mest var att jag tillät mig bli distraherad vid ett skede och därmed glömde att pensla bullarna före de for i ugnen. Vid det skedet skulle också nötter ha strötts på men vad gör man. Sen misstänker jag också att jag borde ha lagt på toppingen då bullorna ännu var lite varmare och den därmed hade smultit lite. Nu ser det ungefär ut som tjock gurkmajonäs. Smakar lime dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)