måndag 9 juni 2014

Gårdskirppis-rally

På lördag kväll då vi kommit hem från Kimito for jag till Anna för att grilla och chilla. Det var riktigt kul hos Anna och även i Harrys, vart vi alla for och även vidare i Frendi, vart en del av oss for. Hemma var jag med soluppgången.

Igår trotsade jag och Peppe krapulan och for till en början på egenhand och sedan med Fanny och Anna som sällskap på gårdskirppis-rally som ordnades i Pargas. Alla som velat hade på förhand kunnat anmäla sig och sin gård och därmed blivit utprickade på en karta alla loppis-sugna kunde följa. Allt som allt hade närmare hundra hus anmält sig och lagt upp loppisstånd på sina gårdar. Vi besökte ungefär tio. En del gårdar hade också café i samband med sitt loppis så vi åt gott på ett ställe och drack hemgjord rabarbersaft på ett annat. En väldigt kul grej det här rallyt enligt mig! Jag köpte böcker, inredningsprylar och något välbehållet plagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)