onsdag 11 juni 2014

Granholm

Jag och Peppe är hemma i Åbo igen efter att ha varit i Pargas nästan en hel vecka. Vi vet inte riktigt ännu heller hur vi ska göra i sommar. Tidigare år har vi samlat ihop ett flyttlass som vi tagit till Pargas och bott där och klarat oss på det vi haft med oss genom hela sommaren. Iår är varken han eller jag så värst sugna på den idéen. Även om det säkert vore den smartaste lösningen. Känns bara så sjukt jobbigt att ställa sig in hos någon när man är van med sitt eget. Verkar som att det blir svårare och svårare för varje år. Just nu packar vi för många dagar i taget men har endå vår bas här i Åbo och byker allt här, i juli då Peppe blir ledig kanske vi börjar byka hemma i Pargas och bo där påriktigt. Vore om inte annat i alla fall det smartaste valet för min klena plånbok med gratis, färdiglagad mat på bordet varje dag.

Både måndag och igår var jag och Peppe ute på stugan. Jag köpte en del sommarblommor som jag planterade i diverse krukor och så klippte vi gräset. Det hade hunnit bli riktigt vildvuxet då det inte klippts en enda gång iår. Nu ska jag bara försöka hålla i liv mina blommor...

Idag vid sju tiden på morgonen då vi bägge tog båten över sjöss, till bilen och på jobb!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)