söndag 1 juni 2014

Home sweet home

Vi landade på flygfältet i Helsingfors två nätter sedan vid tre tiden. Före bussen var i Åbo och jag i sängen hade klockan hunnit bli närmare halv sju på morgonen. En hel del av gårdagen gick därav åt till att sova. Bara sov gjorde jag dock inte, jag pussade massor på Peppe som jag saknat under veckan och så var jag också på examenskaffe hos AleTs lillebror Dusan. Ett klädbyte senare återvände jag och Johanna dit för att chilla och verkligen ge dödsstöten åt våra magar som fick i sig så mycket gott under dagen att der inte var klokt. Dada hade bakat inte bara en, utan fyra söta kakor, två olika salta kakor och lite småplock på det ännu. AleTs mamma hade också hon bidragit med sitt så på det fanns det ännu två olika pajer, köttbullar och säkert något annat jag glömmer. Vågar påstå att jag åt mer än jag ätit någon hel dag på vår semester. Senare kom också Peppe till AleT och chilla så det var trevligt det med.

Idag har jag inte gjort så mycket. Vi var och hälsa på hos Peppes mamma var den nya hundvalpen befann sig. Nio veckor gammal och vild, söt och busig. Blev biten hela tiden och kläderna fick ta stryk de också. Värst var då Zigy hittade mitt knäfläsk och fick grepp där flera gånger. Auch!! Haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)