lördag 2 juni 2012

Student

Tänka sig att det är ett helt år sedan jag tog studenten, känns som om det var igår! Då man satt där i festsalen och väntade på att de sku ropa upp ens namn och man sku gå upp o söka mössan. Då man sedan stod där framme och sökte ens släkt och vänner i publiken med blicken och alla sjöng studentsången. Då man tog emot en massa rosor på skolgården och där hemma. Då man frenetiskt försökte hinna tala med alla som kom på ens kaffe och sedan åkte iväg till börsen för att äta och festa med årskursen. Det var en bra dag, en dag fylld med lycka.

Jag är glad över att jag blev student på en varm dag som jag kunde gå barbent i mina sandaletter, vara ute på gården med släkt och vänner och fotas i strålande solsken. Känner stort medlidande för dem som idag blir studenter i detta väder och är tvugna att rymma alla gäster innomhus och bära strumpbyxor.

Tyvärr har jag inget studentkaffe att gå på idag, känns riktigt trist faktiskt!

AleG, jag, Fanny och AleT på vår stora dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)