måndag 2 mars 2015

Matcha te

Jag har slått på stort och köpt matcha te åt mig. Det är mycket dyrare än vanligt grönt te men en kopp motsvarar tio koppar vanligt grönt. Vad kommer till hälsoaffekterna alltså. Det är malda telöv som man blandar i vatten i stället för att man bara baddar löven i koppen en stund. Luktar ungefär som kattpiss i burken, haha, okej starkt grönt då men det är gott att dricka. Påriktigt. Jag hoppas det här teet ska sätta sprätt i ämnesomsättningen, göra mig super pigg... och vad annat gör grönt te?

Vad som hände då jag sku avnjuta min första kopp är dock en annan histora... hemma hos mamma och pappa, 10 minuter tills jobbet börjar, ett par byxor med och halva koppen rakt i famnen! Sååå typiskt! Liksom när har man sist spillt egentligen? Haha. Fick dra på mig någo byxor från högstadie ja hitta längst bak i skrubben sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)