torsdag 12 mars 2015

Länk nr 1

Idag var jag på min första länk sedan typ september ifjol. Sedan jag skaffat gymkort har jag mycket hellre motionerat inomhus i värmen, bortom all halka och slask. Hela situationen med länken idag var ganska komisk faktiskt. Kom inte iväg på länk före lite över tre och kvart över fyra sku jag redan stå nere vid korsningen då en kollega sku komma förbi för att plocka upp mig och fara på kvällskurs till Åbo. Jag stod en lång stund i hallen och grälade med Sportstracker och Youtube och i alla försök att få allt att funka glömde jag att ta på mig nycklarna. Så fort jag stängt dörren förstod jag att shiiitt, jag är utlåst. Peppe visste jag ju slutar fyra och är hemma på några minuter men det sku inte ge mig mer än tio minuter att duscha och laga mig i ordning. Det var då jag kom på den briljanta idéen att springa till hans jobb och söka nycklarna. Var inte helt säker hur långt det var men då jag ringde för att kolla sa han dessutom, till min stora tröst att jag kan ta hans cyckel på hemvägen. Springa dit och cyckla hem alltså. Det var en 6-7 kilometer alltsomallt och gick på ca 30 minuter, hemma i god tid alltså.

Springandet gick bra, kanske bättre också pågrund av att jag hade ett klart mål och tidspress. Tydligen lyckas man uppehålla sin kondition ganska bra på alla cardio timmar jag tar. Det var ganska skönt att springa faktiskt. Hoppas jag kommer iväg på en länk i fint vårväder snart igen.

Hahahah enda bilden jag hitta på mig där jag springer, Baywatch på Sandö tre somrar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)