lördag 1 juni 2013

Sightseeing

Idag började jag dagen med att föra iväg Peppe på sin jobbkompis polttaren. Tyckte lite synd om honom då han sku dra fram sin sovsäck före avgång. Det är nämligen så att jag glömt den i AleTs bil och aldrig kommit ihåg att hämta den. Han, den stackaren fick ta med sig en ynklig fleecefilt i stället, haha. De sku samlas någonstans där i Harittu-Ipoinen-Petrelius etc. sörjan. Har alltid tyckt att stället är som en stor jävla labyrint och ändrande minsann inte min åsikt idag då jag, efter att jag lämnat av Peppe for runt som ett yrväder på alla gator för att äntligen hitta tillbaka.

Tog en stund innan jag förstod varför det var så mycket folk på varenda busshållplats men då jag såg en flicka med en bukett rosor kom jag på det, skolavslutning! Personligen älskar jag skolavslutningar, önskar att vi hade såna även på universitets nivå. Att börja sommaren utan att ha hört den blomster tid? Nje. Med skolavslutning blir det så klart, att man måste säga hejdå till alla och önska dem en trevlig sommar eftersom man inte vet när man ska se dem igen. Har inte önskat en enda själ på min utbildning en glad sommar. Trist. Idag blir en hel del människor studenter också och liksom ifjol har jag inget kaffe att gå på. Ännu tristare. Ikväll ska jag dock leka att jag haft avslutning och festa jag med. Närmare sagt avsluting i högstadiet eftersom det lutar mot en kväll i centris, haha. I alla fall till en början då det är utomhus konsert, sen kanske vi måste fly fältet för att inte få en fjortis-överdos.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)