söndag 1 september 2013

wedding

Igår var jag på bröllop. För första gången på typ fem år. Bröllopet var våra vänners Matias och Pias och det ordnades i Kakskerta i Åbo. Vigseln var väldigt fin och festen väldigt lyckad och kul. Festen ordnades på ett ställe som hette Hirvilampi och det var en väldigt fin lokal enligt mig. Först åt vi, lekte vi och några höll tal i ett hus och efter att kakan skurits for vi ner till danspaviljongen brevid och fortsatte. Där började firandet med bröllopsvalsen och fortsatte med mer dans och festande. Hade en riktigt kul kväll även om jag inte kände någon annan än bröllopsparet (och Peppe förståss) från förut. Vi delade taxi hem till Pargas med två andra par vid 3 tiden. På vägen hem skedde dock ett missöde då jag vaknade efter att tydligen ha somnat i taxin. Så fort jag öppnade ögonen kände jag att nu jäklar behöver jag spy, vi stannade i väggrenen och jag fick snabbt det hela överstökat. Skämdes ögonen ur mig fören Peppe berättade då vi hoppat ut ur taxin att inte länge före min lilla vurpa hade taxin stannat och en annan hoppat ut, jag hade bara sovit över situationen. Idag mår jag absolut pyton och funderar på att lägga ner alkohol intagandet för gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)