söndag 15 september 2013

Note to self

På fredagen var jag och Peppe ut och äta till Pancho Villa, en mexikansk restaurang för att fira vår tre och halv års dag. Jag beställde en mexikansk pepparbiff med tillhörande cheddarsås, grillade rotfrukter och egengjorda klyftpotatis och Peppe beställde fajitas med nötkött som bl.a. serverades med supergod guacamole. Båda var riktigt nöjda med maten och servicen var god. Det som dock nästan förstörde hela kvällen för mig var när jag tog en stor jävla tugga av vad jag trodde var en halva av en mini paprika och nästan brände käften av mig. Här kommer min note to self, om du äter på en mexikansk restaurang och tror det är en mini paprika du serverats som prydnad på biffen, det är inte.Slog mig inte ens tanken att det kunde vara chili. Började nöjt tugga tills känslan hann ikapp, sen blev jag  som paralyserad, tog ett bra tag tills jag förstod att spotta ut det jag hade i munnen i min servett. Efter det var helvetet löst, bränd som satan i käften och jag hävde i mig glas efter glas med vatten. Jag började också svettas som en apa, kände hur varje por öppnades och tömdes, måste ha varit en kul syn. Som tur gick det värsta över efter cirka en kvart och vi kunde fortsätta vår middag. I alla fall, AleG eller vem det nu var jag föreslog till att göra en uppföljare till vår cinnamon challenge, hot pepper challenge. Aldrig i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)