onsdag 18 september 2013

På bussen

Ibland är jag nog en riktig tursam jävel. Som idag, var helt jätte trött och trög imorse då jag sku laga mig klar att åka iväg med bussen på jobb. Startade hemifrån typ två minuter före bussen sku va på min hållplats och sprang som en galning dit. Även om jag sprang tog det 4 minuter mot de två jag hade tid för så jag befarade starkt att jag missat bussen. Frågade runt lite av de andra som stod där om de sett min buss men det hade de inte. Jag fortsatte alltså vänta och så mittiallt kom den, typ 7 minuter efter det vanliga. Det var någon buss som gått sönder på vägen och bara en av de två filerna hade varit igång, hela centrum av Åbo hade stått stilla. Score. Imorgon måste jag dock skärpa mig, har spurtat nog den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)