söndag 10 maj 2015

Nyårs klänning

Året vi sku fira nyår i Thailand, två nyår sedan, fick jag hem min nyårs klänning på posten typ dagen innan avfärd. Den gick då just och just på mig med hjälp av någon som drog upp dragskeden medan jag slet i tyget. Snygg men aldrig bekväm. Sedan dess har den inte gått på mig de gånger jag försökt. T.ex. förra nyåret hade jag gärna haft på den men dragskeden gick inte att dra upp, ens med hjälp.

Innan Thailands resan då, för nästan två år sedan hade jag joggat två gånger i veckan i nästan ett år och gått en del ner i vikt. Rättare sagt minns jag inte att jag sku ha vägt så lite som då sedan högstadiet då jag och Ia bestämde att nu om vi far till skolsystern och väger oss och vågen visar över 60 kilo, då börjar vi banta. Den visade inte över 60 kilo då men nog så gott som alltid sedan dess.

Nuförtiden är jag inte så bekymrad att väga under något visst längre. Så länge det är under 70 kilo då, min nya "nu om vågen visar... börjar jag banta" vikt, haha. Idag väger jag ca 5 kilo mera än jag gjorde då i Thailand men jag känner mig mycket slankare. Bevisligen är jag det också i och med att klänningen igår då jag fick lust att pröva den gick på rätt så bekymmerslöst. Det förklarar jag med bilden nedan. 5 lbs i muskel och i fett. Jag har kanske inte länkat men nog gymmat och jomppat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)