onsdag 29 oktober 2014

Las Pargas

Tjena bloggen! Vad har hänt sedan jag sist uppdaterade? Jo, jag och Peppe har sagt upp vår lägenhet i Åbo och ska flytta tillbaka till Pargas. Surprise! Riktigt var i Pargas vi ska slå ner oss vet vi inte riktigt ännu men det lär reda upp sig. Vi har tid till december att hitta något nytt. Tills dess kommer vi bo kvar i vår älskade, älskade lägenhet. Om man ändå kunde ta den här exakta lägenheten ur Åbo och flytta den till Pargas... Så väl har vi trivts!

Vi har varit och kollat på en lägenhet redan. Den var inte på mitt ideala bostadsområde och inte heller riktigt i min stil men den var nyrenoverad (även om där var ganska mycket på hälft ännu) och i vår prisklass. Före vi gör ett beslut ska jag kolla en lägenhet till  som kommer upp på internet idag. Sedan är det besluts dags!

Suger att än en gång hyra en lägenhet då allt man vill är att köpa. För att förverkliga den drömmen har jag i alla fall gjort första steget och öppnat ett bostads-spar-konto. Det gjorde jag i förrgår på banken under min en och en halvtimme långa session där. Fick också betalt bort mitt studielån, slutat ett konto och öpnnat ett nytt. Känns städat som bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)