lördag 11 oktober 2014

Bunkka

Ikväll ska jag, Peppe och åtminstone Petski eventuellt bada bunka. Vi har inte badat bunka på evigheter så det kan bli riktigt kul. Och mysigt i höstrusket förstås. Funderar  på att eventuellt ta ett sista dopp i havet också om jag blir riktigt modig. Dock har jag varit lite sjuk så det kanske inte är så vettigt.

Idag har jag och Peppe varit en sväng på stan. Jag köpte nya arbetsskor, Birkenstocks och ett antal böcker. Just nu väntar vi på att pizzan vi har i ugnen ska bli klar. Jag har lagat en "hälsopizza" var bottnet endast består av ägg.

Hälsopizza

5 ägg
Salt

1. Separera gulorna från vitorna.
2. Vispa vitorna hårt.
3. Vänd i gulorna och saltet.
4. Bre ut smeten på en plåt.
5. Förgrädda i 200°C utan fyllning i 10-15 minuter
6. Lägg på fyllningen.
7. Grädda i ytterligare 15-20 minuter.

Har lagat pizzan förut och riktigt lika god som vanlig blir den kanske inte men med mycket fyllning är den god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)