onsdag 23 juli 2014

Lunch

Jag sitter som bäst på lunch och försöker äta som en fransyska. Det är mitt nya mål angående mina matvanor. Tänkt då lungt och sansat, små portioner, bra livsmedel, kvalitet, vin (inte på lunchen), livets goda men i mindre doser osv. Viktigast av allt är matglädjen. Inspirationen har jag fått från en artikel där de också påpekade att man i Frankrike inte har vanan att klaga över hur mätt man är efter en måltid och hur man igen ätit för mycket. Här i Finland är normen den att du så fort du ätit lite bättre eller i sällskap utropar "jag spricker!" till ditt sällskap. Vilken konstig grej då man tänker närmare på saken. Ska försöka sluta med det.

Igår var jag och Peppe ut till Granholm efter jobb och olja terassen och utemöblemanget. Jag ser inte klok ut om händerna och skäms framför kunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)