lördag 19 juli 2014

82 års kalas

Igår kväll var jag till gästhamnen med Fanny, Anna, AleT och Johanna. Vi satt en stund och njöt av lite gott och sällskapet tills det blev för kallt.

Riktigt just är jag påväg med Peppe till hans fammo för att gratulera henne på hennes 82 års dag. Hon hör till de sötaste gamla tanter som finns. Jag ska också på allvar koncentrera mig för att inte ropa då jag talar med henne. Så pinsamt då hon inte har något som helst för fel på hörseln och jag gör det hela tiden. Med alla äldre människor! Det år något allvarligt fel på mig. Kanske härstammar det från åldringshemmet? Eller pappa. Han hör ingenting och förstår därför ingenting heller. Som med Zigy, vi tog honom hem till oss för att visa upp honom och leka en stund. Vi förklarade allt med hundvakt och jadajada och nästa dag frågar pappa "förstod jag alltså rätt att den där Giki hunden var er?" För det första är din dotter allergisk som jag hoppas du är medveten om efter femton år och för det andra, börja använda din hörapparat! Pappa är över sextio år nu så han borde inte längre tycka det är pinsamt. Förstod lite då han var femtio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)