söndag 23 mars 2014

Torr hy

Det sker något väldigt konstigt med mitt ansikte i vår, känner inte längre igen min hy. Jag har aldrig i hela mitt liv tidigare upplevt torr hy, vågar inte säga ingenstans men i alla fall inte i ansiktet. Iår däremot, torr som krut i fejset med det rodnande och kliande som hör till. Igår då jag vaknade var jag grannröd runt munnen och idag om kinderna. Har talat med några nära och kära om det här fenomenet och tydligen lär jag inte vara den enda med de här konstiga fenomenet. En vän svor att inte hon heller varit så torr i fejjan någonsin som det här året. Jag undrar om det har något med den usla vintern och långa vårperioden att göra. Vettefan men jag måste i alla fall snart införskaffa den fetaste kräm jag nånsin ägt ifall det här inte går över. Kliar sååå mycket. Sen har jag ju ett konstigt utslag i tinningen också men det är en annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)