lördag 22 mars 2014

Dagen är kommen

Nu är den dagen kommen då jag faktiskt tror att jag ska återuppliva min kära lilla blogg. Det är inte så att jag på något sätt skulle ha mindre att göra och mer tid överlopps, snarare tvärtom men såhär till våren får man ju alltid en liten energiboost. Man får tillbaka all den initiativförmåga och inspiration den långa, kalla vintern sugit ur en. Kommer inte ihåg vad som hänt sedan jag sist bloggat påriktigt men tänkte lysa upp de främsta punkterna nedan, haha.

Boplats: Jag och Peppe flyttade i, var det nu Oktober till vår nya lägenhet efter många om och men. Vår nya lägenhet tycker vi om mycket mer än den förra och vi stortrivs.
Skolmässigt: Lämnade int min kandidatavhandling för första granskning för ca 2 veckor sen så är på god väg att bli klar till sommaren. Har dock en väldigt stressig period med många tenter framför mig ännu. Hoppas på att allt ska vara klappat och klart till vappen. Har en viss ångest över vad jag ska göra med mitt liv efter att jag blir klar men just nu känns det nog som att jag ska bli i den här branschen och inte söka någonstans vidare.
Jobb: Har inte egentligen alls jobbat på åldringshemmet sedan ett år tillbaka, bara några turer under julhelgen. I apoteket hoppar jag in lite nu som då, ungefär en tur i veckan.
Resor: Vi var till Thailand över nyåret och jag älskade det! Önskar att jag kunde åka på en längre än två veckors resa dit och backpacka inom närmaste år.
Hobbyer: Har inte börjat några nya hobbyer men däremot hållit mitt löfte om att länka minst två gånger i veckan. Det löftet gav jag snart ett år sen så jag kan vara stolt. For ut och springa även då det var som kallast, typ minus 20. Hurra!
Vikt: Haha, gått ner X antal kilo men tyvärr också gått upp X antal kilo, lyckligtvis dock lite färre. Hade ganska god pli på mig själv före Thailand men efter resan var alla restriktioner jag lagt upp matväg bortblåsta. Om ca 2 månder ska jag dock till Grekland med vänner så nu måste jag bli lite mer sträng igen.

Kanske glömde jag någon viktig punkt här men antagligen inte. Ikväll ska jag och några vänner ut och sitta till någon bar. Jag vill dock inte dricka så mycket alkohol på grund av förra veckans festligheter och pampasnationaldag nästa vecka. Whoop! Förra veckan hade vår ämnesföräning årsfest och den festen, om någon var blöt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)