söndag 23 mars 2014

Sommarplaner

Vetni, den kommande sommaren ska bli min drömsommar! Jag ska vara så mycket ledig som jag bara kan så att jag ändå får hyrorna och räkningarna betalda och helst lite pengar över för nöje. Då jag antagligen ska börja jobba heltid i höst, om jag hittar något jobb vill säga behöver jag ju inte spara något för kommande behov. Bara pengarna går jämt ut i sommar är jag nöjd. Kommer att bli awesome! Eller också kommer jag att dö av tristess, någondera haha. Jag och Peppe kommer också att vara två veckor lediga tillsammans vilket är något jag verkligen ser fram emot. Skärskilt då han har en ny båt vi kan fara iväg med. Hoppas det blir en fin sommar.

Men jag ska inte bara njuta bort all min överlopps tid. Jag håller också på att framställa en lista på vilka förväntningar jag har på mig själv efter sommaren. Så här långt har jag kommit hittills:

1. Jag ska kunna köra båt. Knappast Peppes nya båt, det vore överklass, men en helt varlig putputtare med snurra ska väll inte vara en allt för stor konst. Med köra båt menar jag nu sen inte bara på öppet vatten utan även ta loss och ta i bryggan. Ensam.
2. Jag ska kunna spela marjas. Vad jag försår finns det flera olika varianter och jag ska kunna dem alla. Helst vara obesägrad också, haha.
3. Jag ska vara vigare och ha lärt mig någon volt eller liknande. Ska hålla till på gräsmattan på vår gård alltid om kvällarna, som förr i tiden då jag och min lillebror var oövervinliga mästare på parkullerbyttor.
4. Jag ska ha återupplivat mina hulahula-rings förmågor sedan jag var mindre. Blev helt paff då jag på skoj skulle snurra lite hulahula och till min förskräckelse märkte att jag inte fick ringen att hållas ens runt midjan mera då jag förut kunnat snurra hur länge som helst och även byta mellan knän och midja. Men i höst, då ska jag tammefan visa er!
5. Ifall Peppes mammas pojkvän skaffar en ny älghund ska jag gå ut och gå och springa med den ofta och hålla den i stenhårt skick från början haha. Så att jag sen då den är äldre kan ta den på längre länkar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)