fredag 23 oktober 2015

Jag ska måla hela världen

Igår gjorde jag och Peppe en så realistisk uppskattning som möjligt om hur mycket pengar vi kommer att behöva använda på inredningen av nya hemmet. 2800 euro kom vi upp till, utan att ha med allt vad ljus, filtar, ramar och mysbelys heter. Då vi räknade till den summan räknade vi dock som om vi sku köpa allt nytt. Vilket jag hoppas vi inte kommer att behöva göra, t.ex. ett matbord med stolar ska vi nog hitta begagnat. För att spara lite pengar har jag också inlett projektet att måla om en del möbler vi redan har. Hittills har jag målat en valig kökspall från Ikea och en gammal trästol som stått i skjulet på Granholm. Kvar att måla är vårt tv-bord, soffbord och även två nattduksbord vi köpte via Skärikirppis på facebook för en liten peng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)