tisdag 25 augusti 2015

Twinkle

Ibland är jag lite små irriterad på min tatuering som jag har på ena revbenet. Inte så att jag ångrar den men jag tänker att jag lika bra kunnat vara utan. Liksom, "Twinkle, vad är nu det?" tänker jag då. I andra fall blir jag påmind om just hur genial den är, "Everyone's a star and deserves the right to twinkle". W O R D. Exakt så är det. Vi är alla är jämlikar.

Som med krisen på medelhavet just nu. Människorna som är i nöd ses inte som människor och tillräckligt många därför inte kan empatisera. De är inte någons söner, döttrar eller fruar. De är siffror, utlänningar och på inget sätt lik oss. Kollar man på videon på Youtube där kropp efter kropp flytit i land vid Italiens kust kan man läsa kommentarer som "Good, that much less rapists in europe", "Let them drown" och "They deserve to drown for trying to come here". Liksom vad i hela friden? Inte vet jag hur vi ska lösa problemet men jag är helt säker att de inte förtjänar att dö. Jag vet inte vilken Gud, vilken explotion eller fast vilket träd som  bestämmer var vilket barn föds men i mina tankar är det en slump. Jag hade lika väl kunnat födas i Syrien eftersom jag är människa, och de är människor. Vi är alla stjärnor på samma himmel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)