torsdag 20 augusti 2015

Ledig

Idag är jag ledig mitt i veckan eftersom jag kommer att jobba på lördagen. Hittills har jag inte gjort så värst mycket av min dag, mest funderat, grubblat och ältat. Det medan jag luggit i sängen och dragit mig och sedan medan jag tagit en powerwalk i solen. Varför jag haft så mycket och tänka på är för att jag och Peppe igår tog ett steg närmare drömmen om ett eget, eget hem. Vi var först på besök till banken för att diskutera ett eventuellt lån och sedan hem till Peppes kusin med sambo och barn för att syna vårt eventuella framtida hem närmare. Jag älskar lägenheten och allt, en trea i ett radhus i en lugn del av Pargas, men då det är frågan om så stora pengar blir man milt sagt nojig. Om priset är rätt kan vi mycket väl slå till men priset är ju just det centrala. Hur mycket vi än älskar lägenheten vill vi absolut inte betala för mycket och riskera att bli tvugna att sälja det med förlust senare. Att diskutera summor känns dessutom mycket svårare då det är vänner man köper av. Önskar att det vore helt obekanta i stället. För att lägga det tråkiga med pengar åt sidan så verkligen älskar, älskar, älskar jag lägenheten. Kunde mycket väl se mig och Peppe bo där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)