söndag 18 augusti 2013

Men för fan!

För ett tag sedan delade en av mina facebook vänner en bild på facebook som fick mig långt över irriterad. Bilden föreställer två av världens bästa fotbollsspelare, Balotelli och Ronaldo utan blusar där de enligt någon jävel blir ägda av steroid-pumpade skjortlösa män. Vad fan?


Har några saker att säga. För det första, vem sku vilja se ut som männen i mitten eller ha en pojkvän som ser ut så? Okej om någon vill det men kom igen, vi vet nog alla att Ronaldo faller fler av oss i smaken, tjejfavorit som han är. För det andra, Balotelli och Ronaldo är män som är bäst på vad de gör och tjänar miljoner på att göra det. Kan männena i mitten säga det samma? För det tredje, Balotelli och Ronaldo har inte spenderat dagar, veckor, år på ett gym för att bygga upp sin kropp utan däremot spenderat sin tid på fotbollsplan med helt andra mål än bodybuilding. Jag kan slå vad om att båda herrarna sku kunna bygga upp sig till männena i mittens mått om de sku vilja men kan ni föreställa dedär muskelknuttarna på en spelplan? Mötandes kanske Barca eller Manu? Tror inte det. Helt sjukt att någon där ute tycker männen i mitten har mer att ge. För mig är de bara patetiska brevid dessa två stjärnor.

Till vad som fick denna undangömda irritation att bubbla upp till ytan idag. Ett trevligt litet citat om världens snabbaste kvinnor, sprintrarna i VM i en artikel i Iltasanomat.


Här kritiseras kvinnorna, toppidrottarna för att ha för mycket fett på sina skinkor men vet ni, vem fan bryr sig då man tydligen kan vara världens snabbaste även om man transporterar lite "extra". Hur täcks någon elak liten finne skriva något så fult.  Nu ska vi igen minnas att dessa kvinnor inte strävar till att ha den snyggaste rumpan enligt några, enligt mig sjuka fitness normer utan de strävar till att vara världens snabbaste. Klart de kundre jobba bort allt det där men varför göra det om de varken vill eller behöver. Vet inte med er men jag sku nog hellre gå omkring och bära på "världens snabbaste" titeln än "fit rumpa enligt samhällets krav". Bra skrivet om detta (på finska) här.

Hade inget mer att uttrycka mig om idag. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)