tisdag 13 augusti 2013

Bytesbörs

Hej! Idag efter jobbet for jag raka vägen till min kompis AleG var jag och andra kompisar samlades för ett så kallat kompis-kirppis. Det hela gick i korthet ut på att alla tömde sina garderober på kläder (och annat) de för någon orsak inte längre ville ha och så fick den som gillade plagget ta med sig det hem. Loppmarknaden  eller egentligen bytesbörsen då ingen tog betalt av det dom gav var väldigt lyckad. Kan inte fatta hur mycket fint alla gömmer i sina skåp. Kläder man inte riktigt känner sig bekväm i, för små och stora kläder och sånt man kanske helt enkelt tröttnat på. Okej, visst fanns det en hel del som inte föll någon i smaken men då var det ju bara att ta med sig det hem igen och föra till en insamlingslåda senare. Själv fick jag nog en massa mer än jag blev av med, bra på sitt sätt men dåligt ur garderobens synvinkel. Främst  blev det Hannas kläder faktiskt, haha. Säker att du inte vill ha en slant? Tycker i alla fall att alla kompisgäng borde göra likadant! Ni vet ju hur man säger, "one mans trash is another mans treasure" eller något ditåt. Jag är helnöjd över mina vackra fynd.

Förutom byta kläder hann vi också äta supergoda bakverk, johannas squash-chokladkaka, aleGs bärpaj och fannys cookies samt ta blodprov. Lite random jag vet, haha men min vän Johanna som studerar till sjuksköterska ville öva lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)