söndag 18 augusti 2013

From no dress to two dresses

För dem som inte vet, de flesta vet nog eftersom jag är så taggad så ska jag gå på bröllop två veckoslut från nu. Det är Peppes jobbkompis med flickvän som gifter sig och eftersom jag också känner dem blir det riktigt kul för mig och Peppe att gå. Jag lärde känna dem i Thailand för två år sedan och så firade vi lillajul tillsammans förra julen också. Sedan juni, då inbjudan damp ner i brevluckan har jag haft ögonen öppna för en passlig liten klänning och ett par vackra skor att ha på mig dagen till ära. Har inte hittat någondera fören idag då jag bestämde mig för att ta en snabb tur till mitt favorit loppis. Där hittade jag inte bara en utan två helt skit fina, skit billiga klänningar och nu har jag världens beslutsångest. Har hittills bara hört en väns åsikt men tro mig, ska höra flera. Känner mig lika fin och lika bekväm i bägge. Den ena är lite mer somrig och lekfull och den andra är lite mer elegant och vuxen. Enda som oroar mig är att man inte kan ha bh med någondera, måste göra lite research på nipplecover fronten, haha. Nu gäller det bara att hitta några fina skor att ha till, laga ett finfint kort, lägga in pengar på deras resekonto och så är vi redo för fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)