tisdag 14 juli 2015

Långledigt

Jag sitter och njuter av de sista timmarna av min långlediga helg. Det har varit jätte skönt med fyra dagar ledigt men smakar det så kostar det, imorgon börjar nämligen en 10 dagar lång jobbputki. Nästa gång jag har ledigt blir till Rockoff.

Vart jag gjort av min fritid är främst på stugliv. På fredagen for vi med ett schack till Petskis stuga i Nagu. Jag och Peppe hade bjudit med oss Johanna så jag fick lite kvinnligt sällskap också. Vi spelade spel, umgicks och surprise, surprise åt. På lördagen åkte vissa hem, andra kom till och vi började dagen med minigolf och pizza på Najaden. Därefter tog supandet fart för de andra medan jag och Peppe tog bilen till Åbo för att gå på bio. Haha, lite otippat men varken jag eller Peppe hade lust med Najaden vart de andra var påväg på kvällen så i stället blev det biomys med the Minions. Tyvärr var jag lite för trött sådär mitt i natten för att kunna ta in alla skämt men riktigt rolig film var det för det.

På söndagen åkte jag och Peppe till Granholm var vi tog det lungt, badade bastu och jag plockade även så mycket blåbär att jag fick bakat en kaka. Som vi åt på tumanhand. Något jag definitivt borde ha tänkt närmare igenom då jag, Jennie och Sara nu har bokat resa i Augusti. Måste hålla efter kilona lite mera på grund av det, haha. Det blir Alanya i Turkiet. Jag har inga som helt förväntningar och trodde faktiskt aldrig att jag sku resa till Turkiet men har man varit så dum som oss och väntat så här länge, en sommar med lika pissigt väder som denna finns det inte så mycket annat kvar. Dessutom är det ju vi, och jag vet att vi kommer att ha roligt tillsammans var vi än är. Jag kan inte heller påstå mig ha hört ett dåligt ord nämnas om stället, tvärtom så jag vet inte på vad jag grundar mina fördomar. Resetips tas emot! :)









Jag och Peppe rodde Granholm runt. Värsta stalker resan då man hade bättre tid att kika på andras stugor än då man susar förbi i motorbåt.

tyg stockar
Min favorit hörna på stugan just nu. Jag är riktigt nöjd med tyget till soffdynan och prydnadskuddarna jag valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)