onsdag 22 juli 2015

Desert Flower

På söndag kväll blev det som planerat film-mys. Jag och AleG prickade av en film vi båda haft på vår "att se" lista i flera år. Desert flower, eller En blomma i Afrikas öken heter filmen som jag också läst som bok tidigare iår. Filmen motsvarade boken ganska bra, förvånansvärt bra faktiskt och det här blev igen en film som man inte kunde fatta att man inte sett tidigare. Riktigt bra film! Handlar om en flicka från Somalien som blir modell i London och senare börjar som FN:n ambassadör. En sann historia om Waris Dirie.

För att ni inte ska tro att jag blivit högkulturell eller något så ska jag avslöja vad jag lyssnar sönder som bäst...  Axel Wikner- DET DRAAR. Morran och Tobias <3 Så bra underhållning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)