lördag 4 april 2015

Påsk = mat

Jag har inte varit hungrig sedan onsdag. Jag har ätit mig genom påsken tills nu och samma stil kommer att fortsätta också imorgon och på måndag. Vi har haft påskägg framme på jobb för kunderna under veckan också. Jag började veckan med huvudet högt, tron i mig själv och stoltheten på topp, "jag kommer nu int att äta något ägg i alla fall!". Så kom tisdagen då jag inte längre kunde motstå och tog ett ägg, onsdagen då jag tog tre och torsdagen då jag inte längre hölls med i räkningen. Fan endå. Frestelsen blev för stor då någon kund tog ett ägg och doften av choko kom vällande.

Sedan dess har det varit ett enda kalas med film-mys på torsdag och Dreamteam-mys med pajer, kladdkaka och annat gott hemma hos mig igår. Men det är okej, så länge jag klarar av att inse att påsken och allt kalasande är slut på tisdag. Punkt. Tisdag, Emma. TISDAG!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)