måndag 10 november 2014

Gomoron!

Den här dagen har jag börjat med att vara till Åbo torg och där till "Luustobussi", skelettbussen alltså. Från åtta till elva är bussen öppen för farmaceuter och senare 11-18 för allmänheten. Vi farmaceuter fick gratis mäta vår benmassas täthet och lära oss mera om Calcichews produkter. Bentätheten mättes från armen via ultraljud. Jag har som yngre druckit väldigt mycket mjölk, ätit mjölkprodudukter, sportat och fått min beskärda del stötar så jag antog att jag sku få ett riktigt gott resultat och det fick jag. Men jag borde inte slarva, vilket jag börjat göra. Jag har i princip slutat dricka mjölk, äta smörgåsar (ost) eller yoghurt och endast äta en kvarg ungefär varannan dag. Lite grynost äter jag också ibland. Enligt deras kalk-räknare fick jag i mig ungefär 400mg kalk i dagen då målet är 900mg. Skärpning! Antagligen borde jag ta ett dagligt calcium tillskott men jag har inte velat börja därför att jag redan äter så många andra tillskott. På något vis måste jag förbättra mig, vill varken bli skör eller kotryggad. Tänk på ert kalkintag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)