lördag 13 juni 2015

Sovkläder

När jag ligger här på stugan i mina björnborg trosor och gör mig redo att börja sova börjar jag fundera på en sak. Jag har alltid ett av mina två par björnborgare på mig då det vankas övernattning bland annat folk. T.ex. i pampas då jag var för full att klä om mig själv viste Jennie genast vad hon sökte efter i min väska. Varför det blivit så är väl för att sovkläder för mig är en sorts maskeraddräkt. En outfit jag, som annars sover naken, enligt vett och etikett måste dra på mig vid vissa tillfällen. För att verka normal då. Svårigheterna med att minnas att packa den här outfiten är många. Jag måste alltid skillt påminna mig om att ta med något att sova i.

Jag har aldrig gillat att sova i kläder, trosor trycker och skavar in i musen. Nattlinnen snurrar fem varv runt kroppen under natten och t-skjortor stryper en vid halsen. Hemskt! Hade det varit socialt acceptabelt hade jag nog inte sovit en natt i kläder.

2 kommentarer:

  1. Haha! �� Så samma här, kunde inte ha sagt de bättre själv :D De värsta me att sova över nånstans e att måsta sova me kläder som snurrar runt kroppen ;)

    Marie E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kiva att du ha kommentera! Ja verkar int va så ensam me de här probleme som ja ha trott, några andra ha också medgett att ha samma problem:D

      Radera

Jag svarar under din kommentar :)