söndag 10 januari 2016

Hemmastadd

Jag har jobbat hela veckoslutet men idag har jag och Peppe äntligen fått lite gjort i lägenheten igen. Vi har nämligen spacklat närmare 40 hål i väggarna, haha. Inte konstigt att det fanns så många med tanke på hur mysigt och ombonat här var under förra ägarnas tid. Lite småa här och där men även några riktigt stora hål. Inkommande vecka ska vi slipa och måla de väggar vi rört idag. Det blir nog inga större förändringar, vitt målas vitt igen. När köksväggarna blir färdigmålade ska det bli passligt att göra nya hål, vi behöver nämligen en liten kökshylla för kokböcker osv. Har inte hittat någon passlig än, eller jo men den kostar för många pengar så jag får fortsätta kolla. Vad jag däremot hittat och också införskaffat de senaste veckorna är ett vitrin, precis sånt jag drömt om på tori.fi och ett sött litet bord till hallen från ett loppis i Salo. Plus allt vi köpt från Ikea men det är bara tråkigt.

Vitrinet. Retro Ikea hämtat från Sverige i bakluckan av en Lada för många, många år sedan.

Bordet. Hur sött och med en ny färg ska det bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)