torsdag 28 augusti 2014

Cittari

Idag i butiken, rättare sagt vid köttdisken och ännu närmare vid kycklingarna tog jag ovetande i ett paket hönsfiléer. Jag märke genast att paketet var klibbigt och la tillbaka det. Vad jag dock inte kunnat ana var att det där klibbiga var färskpressad as-saft. Eller så luktade det i alla fall. Blev så sjukt äcklad för min egen hand att det inte är sant. Kunde med nöd och näppe slutföra mitt handlande medan jag försökte undvika människor så gott det gick. Lukten nådde nämligen hela tiden min näsa och därför tänkte jag att de nog kan nå nån annans också. Inte vill man ju att folk ska tro att man luktar veckogammal död fågel. Usch. Använde min köplista som handske då jag inte längre klarade mig på en hand. Tur kunde jag tvätta händerna vid pantautomaterna och bli av med lukten för gott. Hoppas jag.

Bild från Grekland då en väldigt sliskig, krullhåring man i medelåldern försökte börja dansa med oss på baren. Minen passar bra in här också tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar under din kommentar :)